Deelname aan de PAWW: hoe regelt u dat?
Als werkgever moet u de PAWW zelf regelen voor uw werknemers. Bent u als werkgever via een cao of verzamel-cao aangesloten bij Stichting PAWW? Dan kunt u zich vervolgens registreren om uw deelname aan de PAWW te starten. U doorloopt een aantal stappen. Heeft u vragen tijdens uw registratieproces? Dan kunt u direct chatten met een medewerker van ons. U kunt ook contact opnemen via onze werkgeverstelefoon: 088 230 2331. Of u stelt een vraag via ons berichtenformulier.
De registratiestappen
Stap 1 – Ontvang onze uitnodigingscode; instructievideo
Stap 2 – Maak uw account aan met uw uitnodigingscode; instructievideo
Stap 3 – Registreer uw bedrijf; instructievideo
U heeft wel een uitnodigingsbrief ontvangen, maar u valt niet onder de werkingssfeer. U moet zich dan wel registreren om af te melden. Bij de registratie geeft u aan dat u geen deelnemers in dienst heeft die onder de regeling vallen. U voert de einddatum in van uw deelname en geeft bij reden vrijstelling aan dat u niet onder de werkingssfeer valt.
Let op: het is van groot belang dat u uw salarissoftwareleverancier op de hoogte brengt dat u de PAWW-bijdrage wilt inhouden op het brutoloon van uw werknemers. Heeft u uw salarisadministratie heeft uitbesteed? Dan kunt u uw administratiekantoor machtigen om de aangifte voor u te verzorgen. Op onze site staat meer aanvullende informatie.
Administratiekantoor
Maakt u gebruik van een administratiekantoor voor uw salarisverwerking en/of arbeidsvoorwaarden? Of heeft uw organisatie meerdere loonheffingsnummers die meedoen aan de PAWW? Dan kunt u een administratiekantoor machtigen om de regeling uit te voeren. In onze instructievideo ziet u hoe u dat regelt.
Communicatiemiddelen
Wat wilt u nog weten? En wat kunt u uw werknemers vertellen? In de flyer over de PAWW voor werkgevers en werknemers leest u meer. U kunt de flyer printen of uw medewerkers naar verwijzen. Daarnaast hebben we een handreiking communicatie gemaakt als handig hulpmiddel voor uw communicatie naar uw medewerkers.
