A

A
Lees voor

Administratiekantoren

Maakt u gebruik van een administratiekantoor voor uw payroll en/of arbeidsvoorwaarden? Of heeft uw organisatie meerdere loonheffingsnummers die meedoen aan de PAWW? Dan kunt u een administratiekantoor machtigen om de regeling uit te voeren.

Stap 1: administratiekantoor registreert zich bij SPAWW

Het registratieproces is voor een administratiekantoor vrijwel gelijk aan het proces voor een werkgever die deelneemt aan de PAWW. Daarbij worden de volgende stappen doorlopen:

  1. Laat uw administratiekantoor naar spaww.nl gaan en Inloggen als administratiekantoor.
  2. Vervolgens kiezen voor ‘Registreren’.
  3. Vanuit de inbox van het kantoor bevestigt zij haar e-mailadres. Er wordt een nieuw scherm geopend waar de registratie wordt afgerond.

Stap 2: werkgever machtigt administratiekantoor

Log in als werkgever met uw organisatie-account.

  1. Kies op het welkomstscherm ‘Mijn Dossier’.
  2. Kies ‘Machtigingen verstrekken’ en vervolgens ‘Machtig administratiekantoor’.
  3. Zoek in de lijst het administratiekantoor dat u wilt machtigen.
  4. Selecteer het administratiekantoor en kies ‘Indienen’. Er gaat een email naar het adres uw bedrijf met een machtigingscode.
  5. Deel de ontvangen code met uw administratiekantoor.

Stap 3: administratiekantoor activeert de machtiging

Het administratiekantoor activeert de code in haar eigen account op de volgende manier:

  1. Inloggen als administratiekantoor.
  2. Kies op het welkomstscherm ‘Mijn Dossier’.
  3. Kies ‘Machtigingen verifiëren’.
  4. Selecteer (via het pijltje achter het administratiekantoor) de optie ‘Verificatiecode invoeren’.
  5. Ontvangen code invullen en indienen.

Als werkgever ziet u hierna in het scherm ‘Werkgever machtigingen’ de status gewijzigd in ‘Geverifieerd’. Het administratiekantoor kan nu alle handelingen in het portaal namens u uitvoeren.

Een machtiging intrekken

U kunt een eerder afgegeven machtiging op ieder moment ook weer intrekken:

  1. Kies op het welkomstscherm ‘Mijn Dossier’
  2. Kies ‘Machtigingen verstrekken’
  3. Selecteer (via het pijltje achter het administratiekantoor) de optie ‘Machtiging opheffen’
  4. In het scherm ‘Machtigingen verstrekken’ is de status gewijzigd in ‘Geannuleerd’ (het administratiekantoor ontvangt hier geen bericht van). 

Let op: u kunt maar één kantoor machtigen. Zodra u een ander administratiekantoor machtigt en het administratiekantoor deze machtiging heeft goedgekeurd,  wordt de eerder afgegeven machtiging automatisch ingetrokken.

Registreren als administratiekantoor

Heeft deze informatie u geholpen?