A

A
Lees voor

Betere communicatie, meer service

Gepubliceerd op: 17 maart 2020

SPAWW wil er écht zijn voor haar deelnemers en werkgevers. Dit doen we met een vernieuwde informatieve website, meer telefonische ondersteuning, consulententraining via een webinar en de digitale nota per e-mail.

Nieuwe website

Steeds meer nieuwe services treft u aan op onze vernieuwde website. Op de nieuwe website kunnen geïnteresseerden op eenvoudige wijze antwoorden vinden op hun vragen. Bovendien ziet iedere bezoeker meteen de presentatie van onze services. Zo kunnen werknemers bijvoorbeeld in een paar stappen achterhalen of hun aanvraag kans maakt via de tool “Kom ik in aanmerking”.

Bij het ontwerp van de regeling is bewust gekozen voor een digitale werkwijze. Die leidt tot beperking van kosten. Lage kosten dragen bij aan lage bijdragen van werknemers. 

Telefonisch bereikbaar met de werkgeverslijn

Veel werkgevers vroegen ons om een betere telefonische bereikbaarheid. Sinds 2 maart is daarom onze werkgeverslijn beschikbaar. De openingstijden zijn op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur. 

Via de telefoon kunnen we werkgevers adequater en sneller helpen. Voorlopig handelen onze agents de meest gestelde vragen af. In de loop van dit jaar breiden we de services uit.

Per 1 april 2020 komt ook een werknemerslijn beschikbaar. Ook zij kunnen op die manier snel geholpen worden. Heeft een vraag geen spoed, dan kan iedereen nog steeds het online contactformulier gebruiken.

Consulenten schieten deelnemers te hulp

Wanneer een werknemer niet zelfstandig een aanvraag kan indienen, schieten consulenten van de werknemersorganisaties te hulp. Binnenkort is het via onze website mogelijk een afspraak met hen in te plannen.

De consultenten zijn overal in Nederland te vinden, waardoor iedereen snel aan de slag kan met een aanvraag. De opleiding van consulenten vond onlangs plaats via ons eerste webinar. Deze is ook te raadplegen door deelnemers aan de regeling natuurlijk. Via het webinar leggen specialisten op een toegankelijke wijze uit hoe een deelnemer een aanvraag moet indienen en op welke vragen hij/zij kan stuiten.

Digitale nota (zonder inloggen)

De digitale nota is nog een voorbeeld van het tegemoet komen aan de wensen van onze deelnemers. Sinds februari kunnen werkgevers via mail hun nota’s ontvangen. Zo hoeven werkgevers niet meer apart in te loggen om hun nota op te halen. Inmiddels hebben meer dan 25.000 werkgevers aangegeven van deze optie gebruik te willen maken. De individuele werkgevers hebben (digitaal) bericht ontvangen hoe zij die mogelijkheid kunnen selecteren. Via nieuwsbrieven zoals deze en die van de sectoren proberen we iedereen hier verder van op de hoogte te brengen. Nieuwe werkgevers krijgen de optie vanzelf in beeld tijdens hun registratie.

Terug naar overzicht