A

A
Lees voor

Klanttevredenheidsonderzoek Q2: deelnemers geven mooie cijfers

Gepubliceerd op: 16 februari 2024

Wij bedanken de deelnemers voor de moeite van het invullen van de vragenlijst. Via de antwoorden op open vragen zien we wat er goed gaat en wat er beter kan.

Overall Dienstverlening SPAWW
De overall tevredenheid is een 7,7 (was een 7,5 in vorige kwartaal). En die 7,7 wordt ondersteund door gemiddeld wat hogere cijfers op de verschillende aspecten van de dienstverlening. Met name de tevredenheidcijfers over de contacten met (S)PAWW zijn goed. Vriendelijkheid wordt zeer hoog gewaardeerd (8,1 voor email en chat en een 8,4 voor de telefonische helpdeskmedewerkers.

Deelnemers vinden SPAWW voornamelijk via ex-werkgever
De meeste deelnemers vinden de PAWW-regeling via de ex-werkgever, UWV of via internet zelf opgezocht. Een kleine rol als bron voor de bekendheid met de PAWW speelt de Vakbond, en sociale dienst (gemeente).

Tevredenheid over de kanalen is goed
E-mailcontacten scoren een gemiddelde van 7,8, de telefonische contacten een 8 en Chat-contacten eveneens een 8. Deze contacten dragen positief bij aan een hoge(re) klanttevredenheid. Ook op detailniveau van de klantcontacten (vriendelijkheid, wachttijd, e.d.) zijn er kleine verschuivingen naar boven.

De chatfunctie blijft goed gewaardeerd worden, waarbij de duidelijkheid en kwaliteit van antwoorden hoog blijven. Dat geldt ook voor de e-mailbeantwoording en telefonische service.

Conclusie
Het 2e kwartaal laat wederom mooie cijfers zien, en hoger dan het vorige kwartaal. SPAWW wil de huidige lijn in de dienstverlening vasthouden en met als blijvende uitdaging een 8. Dat betekent alert blijven op de aandachtspunten en verder verbeteren. Alle partijen hebben uiteindelijk baat bij een goede dienstverlening. Vragen? Stuur gerust een bericht.

Terug naar overzicht

Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord