A

A
Lees voor

Klanttevredenheidsonderzoek Q1: deelnemers geven dienstverlening ruim voldoende

Gepubliceerd op: 16 februari 2024

Wij bedanken de deelnemers voor de moeite van het invullen van de vragenlijst. Via de antwoorden op open vragen zien we wat er goed gaat en wat er beter kan.

Overall Dienstverlening SPAWW
Het overall tevredenheidcijfers is een 7,5. De beoordelingen van de verschillende elementen van de dienstverlening en de kanalen is globaal wel iets lager dan in het laatste kwartaal (Q4 2022). Het ligt allemaal weer zo ongeveer op het niveau van Q3 2022.

Deelnemers vinden SPAWW voornamelijk zelf via internet
De meeste deelnemers vinden de PAWW-regeling zelf via internet. Dan volgen de ex-werkgever, UWV of collega of vriend. Een kleine rol als bron voor de bekendheid met de PAWW speelt de Vakbond en sociale dienst (gemeente).

Tevredenheid over de kanalen is goed
E-mailcontacten scoren een gemiddelde van 7,5, de telefonische contacten een 7,7 en Chat-contacten een 8. Deze contacten dragen positief bij aan een gelijke klanttevredenheid vergeleken met het vorige kwartaal. Ook op detailniveau van de klantcontacten (vriendelijkheid, wachttijd, e.d.) zijn er kleine verschuivingen naar boven bij Telefonische service e een lichte daling bij e-mail.

De duidelijkheid en kwaliteit van antwoorden blijven wat achter bij vergeleken met het vorige kanaal. Een puntje van aandacht.

Conclusie
Het 1e kwartaal laat wederom mooie cijfers zien. Helaas iets lager dan het vorige kwartaal. SPAWW wil de huidige lijn in de dienstverlening vasthouden en met als blijvende uitdaging een 8. Dat betekent alert blijven op de aandachtspunten en verder verbeteren. Alle partijen hebben uiteindelijk baat bij een goede dienstverlening. Vragen? Stuur gerust een bericht.

Terug naar overzicht

Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord