Alles over aangifte doen
Als u als werkgever deelneemt aan de PAWW-regeling, dan bent u verplicht om periodiek aangifte te doen. Dit doet u online in mijndossier. Wanneer u maandelijks aangifte wilt doen, dan kunt u gebruikmaken van automatische aangfite via UPA.
Veelgestelde vragen
Alle PAWW-bijdragen zet Stichting PAWW op de bank, met zoveel mogelijk risicospreiding.
Beleggen met hoog risico is niet aan de orde.
Op spaar- en depositorekeningen met verschillende rendementsvormen en zoveel mogelijk verspreid over Nederlandse banken.
In haar financieel model houdt Stichting PAWW rekening met 0% rendement.
Bij het proces van de periodieke PAWW-aangifte wordt geen informatie verstrekt over werknemers. Een verwerkingsovereenkomst voor het verzorgen van de aangifte voor de PAWW is niet nodig.
Wijzig het aangiftetijdvak pas op het moment dat de laatste periode van het kalenderjaar klaarstaat in het PAWW-portaal.
Daarna kunt u het aangiftetijdvak omzetten in het portaal onder 'Mijn Dossier/ Bedrijfsgegevens’.
Bij 'Aantal medewerkers' geeft u het gemiddelde aantal werknemers op waarop de jaaraangifte betrekking heeft.
Rond het aantal werknemers af op hele werknemers.
U telt de aangifte van de extra periode/maand op bij de laatste PAWW-aangifte van het jaar.
Dit geheel dient u als 1 aangifte in.