Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Geef anoniem feedback over onze website

Alles over aangifte doen

Als u als werkgever deelneemt aan de PAWW-regeling, dan bent u verplicht om periodiek aangifte te doen. Dit doet u online in mijndossier. Wanneer u maandelijks aangifte wilt doen, dan kunt u gebruikmaken van automatische aangifte via UPA.

Wanneer moet ik kwartaalaangifte doen?
Aangifte 3e kwartaal 2025
31 - 10 - 2025
Aangifte 4e kwartaal 2025
31 - 01 - 2026
Bekijk alle data
Wanneer moet ik maandaangifte doen?
Maandaangifte september 2025
31 - 10 - 2025
Maandaangifte oktober 2025
30 - 11 - 2025
Maandaangifte november 2025
31 - 12 - 2025
Bekijk alle data
Wanneer moet ik vierwekenaangifte doen?
Vierwekenaangifte 2025- 9
07 - 10 - 2025
Vierwekenaangifte 2025- 10
05 - 11 - 2025
Vierwekenaangifte 2025- 11
02 - 12 - 2025
Bekijk alle data

Veelgestelde vragen

Belegt Stichting PAWW het fondskapitaal?

Wij zetten alle PAWW-bijdragen op de bank, met zoveel mogelijk risicospreiding. Beleggen met hoog risico doen we niet.
Wij plaatsen de bijdragen op spaar- en depositorekeningen met verschillende rendementsvormen en verspreiden deze zoveel mogelijk over Nederlandse banken. In ons financiële model houden wij rekening met 0% rendement.

Heb ik een verwerkingsovereenkomst nodig om de aangifte voor de PAWW te verzorgen?

Bij de periodieke PAWW-aangifte verwerken wij geen informatie over uw werknemers. Daarom is een verwerkingsovereenkomst voor het verzorgen van de PAWW-aangifte niet nodig.

Het aangiftetijdvak wijzigt het aankomende kalenderjaar, wanneer kan ik dit wijzigen?

Wijzig het aangiftetijdvak pas wanneer de laatste periode van het kalenderjaar klaarstaat in het PAWW-portaal.
Daarna kunt u het aangiftetijdvak aanpassen in het portaal onder 'Mijn Dossier/Bedrijfsgegevens'.

Het aantal medewerkers is door het jaar heen niet constant geweest, hoe kan ik het aantal werknemers in een jaaraangifte invullen?

Bij 'Aantal medewerkers' geeft u het gemiddelde aantal werknemers op waarop de jaaraangifte gaat.
Rond het aantal werknemers af op hele werknemers.

Hoe dien ik aangifte periode 14 of 13e maand in als er sprake is van een extra salarisrun einde van het jaar?

U telt de aangifte van de extra periode/maand op bij de laatste PAWW-aangifte van het jaar.
Dit dient u als één aangifte in.