Alles over aangifte doen
Als u als werkgever deelneemt aan de PAWW-regeling, dan bent u verplicht om periodiek aangifte te doen. Dit doet u online in mijndossier. Wanneer u maandelijks aangifte wilt doen, dan kunt u gebruikmaken van automatische aangifte via UPA.
Veelgestelde vragen
Wij zetten alle PAWW-bijdragen op de bank, met zoveel mogelijk risicospreiding. Beleggen met hoog risico doen we niet.
Wij plaatsen de bijdragen op spaar- en depositorekeningen met verschillende rendementsvormen en verspreiden deze zoveel mogelijk over Nederlandse banken. In ons financiële model houden wij rekening met 0% rendement.
Bij de periodieke PAWW-aangifte verwerken wij geen informatie over uw werknemers. Daarom is een verwerkingsovereenkomst voor het verzorgen van de PAWW-aangifte niet nodig.
Wijzig het aangiftetijdvak pas wanneer de laatste periode van het kalenderjaar klaarstaat in het PAWW-portaal.
Daarna kunt u het aangiftetijdvak aanpassen in het portaal onder 'Mijn Dossier/Bedrijfsgegevens'.
Bij 'Aantal medewerkers' geeft u het gemiddelde aantal werknemers op waarop de jaaraangifte gaat.
Rond het aantal werknemers af op hele werknemers.
U telt de aangifte van de extra periode/maand op bij de laatste PAWW-aangifte van het jaar.
Dit dient u als één aangifte in.