29 juli 2024
Werkgevers in klanttevredenheidsonderzoek: dienstverlening SPAWW duidelijk verbeterd
Verbeteringen en waarderingen gaan in stapjes. Wat opvalt is een lager cijfer voor de koppeling van de loonadministratie en aangiftesysteem met SPAWW. Dit is bekend bij de stichting en hierop zit continu aandacht om het aangifteproces zo goed en soepel mogelijk te laten verlopen. De overige uitvoeringspunten zijn minimaal gelijk of beter beoordeeld.
Beoordeling contacten met SPAWW gelijk gebleven
Telefonisch contact wordt relatief goed beoordeeld door werkgevers met globaal een 7. Daarentegen worden e-mailcontacten veel kritischer gewaardeerd met globaal een 6. Wel zijn de werkgevers overwegend positief over de vriendelijkheid van medewerkers. Een minpunt is de kwaliteit van de antwoorden en de telefonische wachttijd. Aan beide punten blijven we vinger aan de pols houden. Wat de chatcontacten betref zijn er te weinig beoordelingen om daarover betrouwbare uitspraken te kunnen doen.
Campagne SPAWW
Sinds januari van dit jaar is SPAWW gestart met een nieuwe campagne. Naast naamsbekendheid is ook herkenbaarheid en lange termijn herinnering van de regeling het doel van de campagne. Bijna 70% van de werkgevers die langer deelnemen aan de regeling herkende de campagne. Van de nieuwe werkgevers was dat bijna 40%. Van de contactpersonen met een meer algemene of HRM-georiënteerde functie waardeerden de uitingen een fractie (ca. 0,2 a 0,3 gemiddeld rapportcijfer) beter dan respondenten met een meer financieel-administratieve functie.