Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Geef anoniem feedback over onze website

26 november 2024

Deelnemers PAWW-regeling beoordelen dienstverlening met ruime voldoende

Deelnemers PAWW-regeling beoordelen dienstverlening met ruime voldoende

In het najaar van 2024 voerde SPAWW een klanttevredenheidsonderzoek uit onder uitkeringsgerechtigden. De dienstverlening werd beoordeeld met een ruime voldoende: een 7,6.

SPAWW doet elk kwartaal onderzoek naar klanttevredenheid onder deelnemers. Dit najaar werden 340 PAWW-gerechtigden bevraagd. Driekwart van hen ontvangt al een uitkering, terwijl een kwart nog in afwachting is van de uitbetaling.

Enkele bevindingen

  • 51% van de respondenten werd door hun (ex-)werkgever op de PAWW-regeling gewezen, vaak door inhoudingen op hun salaris
  • De nieuwe website, die in september 2024 live ging, wordt overwegend goed beoordeeld: 38% van de respondenten gaf de website een 8, en bijna 19% beoordeelde deze met een 9 of 10
  • Meer dan de helft van de respondenten heeft telefonisch contact gehad met SPAWW en 81% beoordeelt de wachttijd met een 7 of hoger

Ruimte voor verbetering

Er zijn enkele punten die verbetering behoeven. Respondenten geven aan problemen te ondervinden bij het inlogproces en wensen verbeterde communicatie rondom de uitbetaling en documenten, die soms als verwarrend wordt ervaren. Ook zou het indienen van verantwoordingen gebruiksvriendelijker kunnen worden gemaakt.