A

A
Lees voor

Veelgestelde vragen

Vragen over de PAWW-regeling? Vind antwoorden op veelgestelde vragen.

Hoe kan ik de te veel betaalde bijdrage laten terugstorten?

Minder dan EUR 5,00 teveel betaald
Indien het te veel betaalde bedrag minder dan EUR 5,00 bedraagt, kunt u dit verrekenen met de eerstvolgende nota.
Dit doet u door contact met ons op te nemen voor de gewenste verrekening.
Dit kan via het contactformulier onder 'Support', door ons te bellen op 088 230 2331 of door met ons te chatten.
Vermeld, in het geval van een bijbetaling, het notanummer/de notanummers in de omschrijving van de betaling om verwarring te voorkomen.

EUR 5,00 of meer teveel betaald
Als het te veel betaalde bedrag EUR 5,00 of meer bedraagt, kunt u Stichting PAWW via het contactformulier om terugbetaling verzoeken. Vermeldt u daarbij de volgende gegevens:

- Bedrijfsnaam
- Loonheffingsnummer
- Tijdvak waarop de betaling betrekking heeft
- Bedrag dat (te veel) is verstrekt
- IBAN voor terugbetaling

Hoe kan ik een administratiekantoor machtigen?

Als u de registratie van uw bedrijfsgegevens heeft afgerond, machtigt u een administratiekantoor als volgt (u moet hiervoor ingelogd zijn): 1) Kies op het welkomstscherm ‘Mijn Dossier’
2) Kies ‘Machtigingen verstrekken’
3) Kies ‘Machtig administratiekantoor’
4) Zoek in de lijst het administratiekantoor dat u wilt machtigen. Staat uw administratiekantoor niet in de lijst?
Neem dan contact op met uw administratiekantoor, het administratiekantoor heeft zich mogelijk nog niet geregistreerd.
5) Selecteer het administratiekantoor en kies ‘Indienen’.
Er wordt een e-mail gestuurd naar het e-mailadres van uw bedrijf met de machtigingscode.
6) Deel de e-mail / ontvangen code met uw administratiekantoor

Het administratiekantoor activeert de code in haar eigen account.
Daarna ziet u (in het scherm ‘Machtigingen verstrekken’) de status gewijzigd in ‘Geverifieerd’.
Het administratiekantoor kan alle handelingen in het portaal namens u uitvoeren.

Hoe kan een extra contactpersoon worden toegevoegd aan een werkgeversaccount?

In het portaal kiest u via 'Mijn Dossier' de optie 'Contactpersonen'.
Hier kiest u voor ‘Contactpersoon toevoegen’.
U voert de gevraagde contactgegevens van de contactpersoon in.
Druk vervolgens op 'Indienen'.
De contactpersoon ontvangt dan per e-mail een uitnodiging waarmee het e-mailadres kan worden bevestigd.
Na het bevestigen van het e-mailadres kan er worden ingelogd met het e-mailadres.

Contactpersoon toe laten voegen door gemachtigd administrateur

Een gemachtigd administrateur heeft ook de mogelijkheid om een contactpersoon aan uw account toe te voegen.
Hiervoor wordt er ingelogd bij het administratiekantoor-account en via 'Mijn dossier' gekozen voor 'Mijn werkgevers'.
Het betreffende werkgeversaccount wordt gekozen door op het blauwgedrukte accountnummer te klikken.

Vervolgens gaat de administrateur op de werkgeverspagina naar 'Contactpersonen' en kiest voor ‘Contactpersoon toevoegen’.
Hier voert de administrateur de gevraagde contactgegevens van de contactpersoon in.
Vervolgens wordt er gedrukt op 'Indienen'.
De contactpersoon ontvangt dan per e-mail een uitnodiging waarmee het e-mailadres kan worden bevestigd.
Na het bevestigen van het e-mailadres kan er worden ingelogd met het e-mailadres.

Hoe kan ik mijn cao-deelname wijzigen?

Om uw cao-deelname te wijzigen gaat u in het portaal naar 'Mijn Dossier/cao-deelnames'. Let op! als u aangifte(s) over deze periode(s) ontvangt, doet u hiervoor eerst een nulaangifte(s) voordat u de cao-deelname beëindigt. Vervolgens voegt u de juiste cao-deelname toe.

Hoe komt Stichting PAWW aan de gegevens van mijn organisatie?

Stichting PAWW ontvangt de gegevens van de deelnemende werkgevers van de sector waarbij de werkgever is aangesloten.

Hoe meldt de werkgever zich aan voor de PAWW?

Als de werkgever gebonden is aan een verzamel-cao met daarin de PAWW-afspraak ontvangt hij een uitnodiging tot deelname bij Stichting PAWW. Hij meldt zich via het PAWW-portaal aan. In het portaal staat beschreven hoe de werkgever aangifte doet.

Hoe moet een werkgever de gegevens aanleveren voor aangifte en afdracht van de PAWW-bijdrage?

U registreert zich als werkgever op www.spaww.nl. Na de eenmalige registratie doet u daar ook de aangifte. Zodra de aangifte is gedaan wordt de nota aangemaakt in het PAWW-portaal. Op de nota staat aangegeven hoe u deze kunt voldoen. Op www.spaww.nl staan de rekenregels en een toelichting op het aangifteproces.

Hoe moet ik als werkgever de PAWW-bijdrage afdragen?

Als werkgever houdt u de bijdrage in op het loon van de werknemers. Dit bedrag draagt u af aan Stichting PAWW. Om de PAWW-bijdrage af te dragen doet u per loontijdvak (maandelijks of vierwekelijks) aangifte via het PAWW-portaal. Nadat u aangifte heeft gedaan ontvangt u via het PAWW-portaal een nota. Op de nota staat hoe u deze betaalt.


Heeft deze informatie u geholpen?
Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord